Lies Boelrijk nieuwe directeur Universiteitsfonds Wageningen

16 november 2021

Per 1 januari 2022 treedt Lies Boelrijk aan als nieuwe directeur van het Universiteitsfonds Wageningen (UFW). Zij zal hierbij Fusien Verloop vervangen, die sinds januari 2020 deze positie ad interim vervulde.

Lies was de afgelopen jaren werkzaam bij het Kröller-Müller Museum als hoofd marketing & development en MT-lid. Ze was hier onder andere verantwoordelijk voor de fondsenwerving en richtte in 2013 tevens het Helene Kröller-Müller Fonds op, de steunstichting van het museum. Haar ervaring wil ze graag inzetten voor UFW en Wageningen University & Research (WUR). ‘Net als het Kröller-Müller Museum is WUR een wereldberoemde en toonaangevende instelling, een sterk merk met een fantastische reputatie. Ik beschouw het als een eer en nadrukkelijke opdracht om in de rol van directeur Universiteitsfonds Wageningen, samen met het bestuur van het fonds en het team van UFW, te kunnen bijdragen aan bijzondere onderzoeksprojecten en het steunen van talent onder studenten, zodat we de wereld op een gezonde en duurzame manier kunnen voeden en de beste universiteit van Nederland blijven.’

Lies Boelrijk zal het team van UFW leiden en samenwerken met het bestuur van UFW en met Sebastiaan Berendse, corporate directeur van Waardecreatie (Value Creation), waarbinnen het team van het Universiteitsfonds Wageningen sinds eind 2021 werkt. Jan Karel Mak, voorzitter van het Universiteitsfonds, zegt dat het bestuur erg tevreden is met de aanstelling van Lies Boelrijk. “We zijn zeer verheugd met de komst van Lies Boelrijk en verwelkomen haar van harte als directeur van het Universiteitsfonds Wageningen. Met haar indrukwekkende staat van dienst en inspirerende persoonlijkheid zal zij het fonds een nieuwe fase in leiden; we zien ernaar uit om samen met haar verder te werken aan de groei en bloei van de universiteit.”