Vijf sterren voor nieuwe MOOC Nutrition, Exercise and Sports

7 februari 2020

De online cursus Nutrition, Exercise and Sports behoort tot de beste MOOCs van 2019. Op het cursusplatform ClassCentral kreeg de gloednieuwe MOOC van deelnemers de maximale score van 5 sterren. In totaal werden meer dan 2.400 MOOCs beoordeeld.

Over de MOOC

Nutrition, Exercise and Sports gaat over de invloed van voeding op sportprestaties en gezondheid. In de MOOC vertellen onderzoekers en docenten van Wageningen University & Research bijvoorbeeld over de effecten van eiwitten en supplementen op sportprestaties en de relatie tussen voeding en gezondheid bij het ouder worden. Daarnaast leert de online student energiebehoeften in te schatten.

Eerdere prijzen

Eerder vielen al twee andere Wageningse MOOCs in de prijzen. Volgens edX behoorden ‘The Science of Beer’ en ‘Sustainable Tourism: Rethinking the Future’ wereldwijd tot de 10 beste MOOCs van 2019.