WUR heet alumni welkom op speciaal gebouwde digitale campus

15 september 2021

Hoe geef je alumni het gevoel echt op de campus te zijn, in tijden dat grootschalige evenementen nog niet mogelijk zijn? Om niet het zoveelste standaard online event te worden bouwen we, speciaal voor alumni, de campus digitaal na!

Want de campus is de plek waar de herinneringen liggen en dus de uitgelezen plek om elkaar te inspireren, ontmoeten en te netwerken!

Neem alvast een kijkje op de campus

We zijn heel trots op de spiksplinternieuwe digitale campus. Ook al is het digitaal, door de iconische gebouwen van de Campus heb je echt het gevoel in Wageningen te zijn!
Inge Wallage, directeur Corporate Communications & Marketing

Nieuwe naam: Wageningen Experience Day

Precies die beleving van de Wageningense campus willen we extra benadrukken door vanaf nu de Alumni dag de ‘Wageningen Experience Day’ te noemen.

Het event op zaterdag 2 oktober (15:30 tot 17:00) heeft dit jaar als thema: ‘Finding Answers Together’. Want WUR zoekt graag samen naar oplossingen voor de grote uitdagingen waar de wereld voor staat.

Experts praten je bij

Tijdens de Wageningen Experience Day vertellen we hoe we dat doen en hoe ook jij daaraan kan bijdragen. Op verschillende plekken op de digitale campus staan programmaleiders klaar om meer te vertellen over een vijftal onderwerpen:

1. Biodiversiteit - Liesje Mommer
  2. Zoonotic emergencies - Joukje Siebenga
  3. Voedselsysteem benadering - Ivo Demmers
  4. Nature-based solutions - Tim van Hattum
  5. Kunstmatige intelligentie - Willem Jan Knibbe

Voor degene die meer willen weten staat er die dag verdiepende informatie klaar én is er de mogelijkheid om aan te sluiten bij de live expertsessies.

Ontmoet, ontdek & netwerk

Maar de dag heeft meer in petto dan alleen kennis delen. Er zijn tal van mogelijkheden om anderen te spreken en te netwerken.

Hiervoor kan je onder andere terecht in het spiksplinternieuwe gebouw Omnia. Hier staan studiekringen, Wageningen Academy en het Universiteitsfonds Wageningen klaar om meer te vertellen over hun activiteiten.

En voor studenten die zijn gestart in het jaar 1970, 1971, 1995 of 1996 is het een bijzonder jubileumjaar. Daarom organiseren we voor hen een reünie in het nieuwe onderwijsgebouw Aurora. Maar ook als je in een ander jaar bent gestart ben je hier van harte welkom om met je studievrienden bij te praten en herinneringen op te halen!

Aan het eind van de dag kun je bovendien voor het eerst luisteren naar het, speciaal door student én stadsdichter Ellen van der Kolk geschreven, gedicht over de campus.

Kom jij ook naar de Wageningen Experience Day?

Benieuwd hoe de digitale campus er uit ziet, waar WUR mee bezig is én zin om andere Wageningers te ontmoeten? Meld je dan aan en kom het op zaterdag 2 oktober van 15:30 tot 17:00 ontdekken. Tot dan!

Kun je er op 2 oktober niet bij zijn? Het platform blijft de hele maand oktober open staan, dus meld je dan toch aan! Dan kan je later alle inspirerende verhalen en video's bekijken wanneer het jou uitkomt.