Radio & TV

Lysanne Snijders bij EditieNL over hoe dieren communiceren

De Australische muskuseend blijkt mensen te kunnen imiteren, maar wat weten we eigenlijk over hoe dieren onderling communiceren?

Dr. Lyanne Snijders, universitair docent Wageningen University & Research, vertelt in het item van EditieNL dat dieren op allerlei manieren met elkaar praten. Kaaimannen communiceren al met hun broertjes en zusjes als ze nog in hun eieren zitten, zo coördineren ze het zo dat ze tegelijk uitkomen. Penguins vinden elkaar in grote groepen terug met unieke geluidjes. Olifanten trompetteren niet alleen maar communiceren ook op een heel lage frequentie over kilometers.

Ik denk dat we nooit helemaal gaan begrijpen wat dieren willen zeggen. Je kunt nooit helemaal in het hoofd van iemand anders komen.
Dr. Lysanne Snijders, universitair docent gedragsecologie

Bekijk het fragment