Radio & TV

Maartje Poelman bij de NPO over aanbiedingen en ongezonde voeding

Maartje Poelman, onderzoeker bij de leerstoelgroep Consumption and Healthy Lifestyles vertelt op radio en tv over haar onderzoek naar aanbiedingen in de supermarkt en de horeca. Het merendeel van de producten in de schappen en die je in de horeca consumeert valt niet in de Schijf van Vijf: “ Je hebt bijvoorbeeld maar drie soorten appels waaruit je kunt kiezen, maar wel dertig soorten chips.” Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met de Universiteit van Utrecht en de Vrije Universiteit in Amsterdam in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport. Het onderzoek vormt een belangrijke bouwsteen voor het Nationale Preventie Akkoord, bedoeld om roken, alcoholgebruik en overgewicht aan te pakken.