Even lezen voor je gaat stemmen: WUR en de provincie

20 maart 2019

Vier kandidaten met een WUR-achtergrond vertellen waarom een gang naar de stembus op 20 maart de moeite waard is. Klimaat, landbouw, natuurbeheer, energie, economie en ruimtelijke ordening zijn zaken waar de provincie besluiten over neemt.

Tegelijk zijn het onderwerpen waar WUR-medewerkers en -studenten zich vakmatig mee bezighouden. Logisch dus dat de kandidaten met een WUR-achtergrond de passie voor deze onderwerpen vaak noemen als motivatie om mee te doen.

‘Heel interessant om deze onderwerpen van de andere kant te bekijken,’ zegt kandidaat voor de ChristenUnie Judith Westerink, in het dagelijks leven onderzoeker bij Environmental Research. Westerink wil vanuit Provinciale Staten meehelpen om de tegenstellingen tussen landbouw en natuur te verkleinen: ‘We streven naar een goede toekomst voor boerenbedrijven, waarbij ze ook een rol hebben in natuurbeheer. Er is te weinig biodiversiteit op het boerenland. Dat moet veranderen.’

> Lees het hele verhaal op Resource.
Resource-online.nl is de nieuwswebsite voor studenten en medewerkers van Wageningen University & Research.