WUR legt nadruk op eerstejaars en kleinschalig onderwijs

28 mei 2020

Als de omstandigheden het toelaten, wil Wageningen University & Research vanaf september de campus weer openstellen. Vooral voor practica en kleinschalig intensief onderwijs. Eerstejaars en buitenlandse studenten krijgen daarbij voorrang.

Naast de online colleges, gaan studenten 25 tot 30 procent van hun tijd op de campus werken in werkgroepen, practica en kleinschalig intensief onderwijs. Dat is de verwachting van rector magnificus Arthur Mol en onderwijsdirecteur Arnold Bregt. Zij ontwikkelen scenario’s voor een gefaseerde opening van de campus en delen hun visie in Resource, het magazine voor studenten en medewerkers van Wageningen University & Research.

Kernkwaliteiten

Onderwijsdirecteur Bregt over de aanpak: “We willen de kernkwaliteiten van het Wageningse onderwijs overeind houden. Die kernkwaliteiten zijn: een persoonlijke aanpak; onderwijs in groepjes zodat er interactie mogelijk is tussen de studenten en de docenten; werken aan concrete problemen en skills en vaardigheden opdoen, bijvoorbeeld in de vorm van lab- en veldwerk. Deze zaken willen we met voorrang op de Wageningse campus aanbieden".

Lees het interview in Resource