Persbericht

Wageningen University & Research wil tijdelijke studentenhuisvesting op De Dreijen

14 juni 2018

Om de groei van het aantal Wageningse studenten op korte termijn op te vangen wil Wageningen University & Research tijdelijk een aantal leegstaande gebouwen op het voormalig universiteitscomplex De Dreijen ombouwen tot tijdelijke studentenhuisvesting.

Daarmee krijgen de verschillende aanbieders op de Wageningse kamermarkt de tijd om in te spelen op de groeiende behoefte aan kamers. Met name de grootste aanbieder, Idealis, is al bezig met de ontwikkeling van nieuwe plannen. Zo wordt dit najaar al een nieuw complex aan de Churchillweg in gebruik genomen.

De plannen voor het Scheikundegebouw worden momenteel uitgewerkt en de procedure voor de noodzakelijke vergunningen is bij de gemeente in gang gezet. Het gaat om zo’n tweehonderd eenheden in de beide vleugels van het gebouw. Er wordt getracht om de nieuwe (tijdelijke) eenheden in september beschikbaar te hebben voor de verhuur.