Acht nieuwe startups die bijdragen aan food & agtech innovatie

16 september 2019

Biologische bestrijding van plagen en ziekten in water of een autonoom opererende drone die tuinders in de glastuinbouw helpt: dit zijn slechts twee voorbeelden van de acht veelbelovende startups die zijn geselecteerd voor de herfsteditie van StartLife Accelerate.

Van de vijftig food-en agtech startups die interesse toonden in het programma, had de selectiecommissie de uitdagende taak om de meest veelbelovende te selecteren. Loet Rammelsberg, programmadirecteur bij StartLife, zegt: "De volgende stap is nu om deze gepassioneerde ondernemers te helpen met het valideren van hun oplossing in de markt en de startup klaar te maken voor investeerders.

Deelnemers aan het accelerate program worden beoordeeld op hun product en technologie, marktpotentieel en hun team. Voor het herfstcohort werden vijftien startups uitgenodigd voor de selectiedag en kwamen acht startups uiteindelijk in het programma.

Het najaar 2019 cohort

Wageningen University & Research (WUR)

De nauwe band met WUR blijft volgens Rammelsberg een van de belangrijkste redenen voor startups om zich aan te melden. “We verbinden startups met toonaangevende onderzoekers in hun vakgebied, koppelen ze aan ambitieuze studententeams en stellen hen in staat gebruik te maken van geavanceerde apparatuur. Dit helpt startups echt om de nodige wetenschappelijke validatie te krijgen voor de verdere ontwikkeling van hun bedrijf. ”

Succesvolle alumni uit eerdere edities zijn onder meer SponshZero Foodwaste en Fumi Ingredients. Deze startups werden vorige week geselecteerd voor de finale van de Rabobank Duurzame Innovatieprijs. Meer weten over de startups of over het programma? Neem dan direct contact op via loet.rammelsberg@start-life.nl of bel naar +31(0)614614532.