Landbouwdebat: Hoe maken we gezond eten gemakkelijk?

22 februari 2021

Op woensdag 24 februari organiseren Wageningen University & Research, Regio Foodvalley en dagblad De Gelderlander een verkiezingsdebat over Landbouw, Voedsel en Natuur. Kandidaat-kamerleden van 9 politieke fracties kruisen de verbale degens, onder andere over het belang van gezonde voeding.

Prof. Edith Feskens is hoogleraar Global Nutrition: “De ingrediënten in snoep en snacks zijn niet duur. Zout, bloem, suiker; dat zijn allemaal goedkope grondstoffen. Voor voeding geldt: je hebt ook zout, suikers en koolhydraten nodig. Je kunt dus niet zeggen: stop met eten. Dus we moeten als maatschappij iets verzinnen om te zorgen dat we gezond eten.”

> Lees het complete interview met Edith Feskens op de website van de Gelderlander: Gezonder eten klinkt makkelijk, maar is het vaak niet

Kijk live mee!

Het debat start woensdag 24 februari om 20.00 uur. Iedereen kan online meekijken via www.dg.nl/landbouwdebat.

Over deze serie

In aanloop naar het Landbouwdebat maakt De Gelderlander 4 verhalen en filmpjes over de onderwerpen die op het Landbouwdebat ter sprake komen:

• De boer is boos. Heeft ‘ie een punt? Prof. Rogier Schulte vertelt hoe de duurzame landbouw van de toekomst eruit ziet.