Nieuw op Wageningen Campus in 2018

9 januari 2019

Wageningen Campus is ingericht als ontmoetingsplek voor onderzoekers, (startende) ondernemers en studenten op het gebied van voeding en voedselproductie, leefomgeving en gezondheid. Leidende gedachte is dat delen van kennis net zo belangrijk is als het ontwikkelen ervan.

Wetenschappers, bedrijfsleven en overheden werken samen aan belangrijke actuele maatschappelijke vraagstukken: de wereldvoedselproblematiek, de grote druk op de groene en blauwe ruimte, de behoefte aan duurzame productie, gezonde voeding, de noodzakelijke vervanging van fossiele grondstoffen en de gevolgen van klimaatverandering.

Wageningen Campus bestaat uit twee locaties: Rond de gebouwen van Wageningen University & Research (WUR) en het Business & Science Park Wageningen (BSPW).

In 2018 heeft de campus weer uiteenlopende bedrijven mogen verwelkomen: