Studenten toveren landbouwgrond om tot voedselbos

29 juli 2021

In Geffen vind je Green Heart Eco-Farm. Hier wil de Australische Kestrel Maher 2,5 ha voormalige landbouwgrond omvormen tot een duurzaam voedselbos. Hoewel ze in Australië ervaring had opgedaan met voedselbossen, wist ze niets van de Nederlandse inheemse natuur. Daarvoor riep ze de hulp van Wageningse studenten in.

Een groep studenten ging vanuit het vak Academic Consultancy Training enthousiast voor haar aan de slag met een advies. Aan de hand van dat advies heeft Kestrel grondverbetering toegepast én maar liefst 2500 inheemse bomen en struiken geplant.

Bovendien wonnen de studenten van dit project met hun advies de ACT award 2021.

Het vak Academic Consultancy Training

Tijdens je masteropleiding is het vak Academic Consultancy Training vaak een verplicht vak. In dit vak werk je met studenten van verschillende studies en nationaliteiten samen in één team aan een opdracht over voedsel of leefomgeving. Deze opdracht doe je voor een echte opdachtgever, bijvoorbeeld een overheid, particulier of maatschappelijke organisatie.