WUR lanceert online jeugdplatform Future Food Heroes

1 juni 2021

Wageningen University & Research en Netherlands Food Partnership (NFP) lanceren samen het nieuwe online jongerenplatform ‘Future Food Heroes’. Bedoeling daarvan is jongeren te helpen om met elkaar in contact te komen, hun stem te verheffen en samen antwoorden te vinden op vragen over de transformatie van onze voedselsystemen. Met de United Nations Food Systems Summit die in september dit jaar wordt gehouden, hoopt WUR dat jongeren wereldwijd via het platform van zich laten horen.

Met Future Food Heroes wil Wageningen University & Research bijdragen aan het creƫren van een sector-overstijgend netwerk van jonge leiders en het op gang brengen van multidisciplinaire dialoog. Daarnaast geeft het de gelegenheid jongeren te informeren over de UNFSS en andere summits, aansluiting te vinden bij bestaande of het opzetten van nieuwe jongereninitiatieven en op de hoogte te blijven van alle evenementen en activiteiten in aanloop naar de summit. Bovenal geeft het platform jongeren de gelegenheid input te leveren voor de UNFSS en andere toppen: Evi Vet en Eva Koffeman, Nederlandse VN-jeugdvertegenwoordigers Biodiversiteit en Voedsel, gebruiken het platform gebruiken om input te verzamelen!

Met de lancering van dit platform wil WUR de jeugd helpen haar stem te verheffen. Niet alleen omdat de jeugd van nu de leiders van de toekomst zijn en de last zullen dragen van het voeden van de alsmaar groeiende wereldbevolking, maar ook omdat we nog steeds aan het ontdekken zijn hoe de voedselsystemen van de toekomst eruit moeten zien. Voedselsystemen zijn complex en vergen afwegingen tussen sociale, economische en economische belangen. Het is daarom essentieel een inclusief dialoog op gang te brengen, in aanloop naar, tijdens en na de summits dit jaar.

Future Food Heroes is officieel gelanceerd op 1 juni door WUR, Netherlands Food Partnership (NFP), verschillende partnerorganisaties uit de private en publieke sector en VN-jeugdvertegenwoordigers Evi Vet en Eva Koffeman.