Wageningse alumnus Dijsselbloem voorzitter raad van toezicht WUR

2 april 2019

De minister van OCW heeft ir. Jeroen Dijsselbloem (1966) per 1 april 2019 benoemd tot voorzitter van de raad van toezicht van Wageningen University & Research. Dijsselbloem volgt prof.dr. Job Cohen op die de functie bijna zes jaar heeft vervuld.

Dijsselbloem studeerde in 1991 af in de landbouweconomie aan Wageningen University. Hij werkte na zijn afstuderen tot 2002 als beleidsadviseur bij het toenmalige ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. Hij was van 2002 tot 2012 lid van de Tweede Kamer voor de Partij van de Arbeid. In 2012 werd hij minister van Financiƫn in het kabinet Rutte II. In 2013 werd hij gekozen als voorzitter van de invloedrijke Eurogroep.

De raad van toezicht is bijzonder verheugd over de benoeming van Dijsselbloem, die beschikt over een groot netwerk in zowel Den Haag als in Europa en die bovendien WUR heel goed kent. Tevens wil de raad van toezicht zijn erkentelijkheid uitspreken voor de grote inhoudelijke betrokkenheid van Job Cohen en de deskundige wijze waarop hij de raad van toezicht heeft geleid.