Simon N. Groot brengt bezoek aan Wageningen University & Research

13 januari 2020

Op 9 januari heeft Simon N. Groot, de winnaar van de World Food Prize 2019 en oprichter van East-West Seed, een bezoek gebracht aan de campus van Wageningen University & Research. ​Hij werd geïnterviewd door de directeur van Plantenwetenschappen; Ernst van den Ende. Veel belangstellenden kwamen af op het gesprek.

Groot vertelde op een heel toegankelijke manier over onder andere de historie van East-West Seed, hoe dit bedrijf miljoenen kleinschalige boeren in staat heeft weten te stellen om hogere inkomsten te genereren, en beantwoordde verschillende vragen van aanwezigen.

Met zijn bedrijf verkoopt Groot hoge kwaliteit zaden, waardoor gewassen een hoge opbrengst hebben. Daarnaast deelt East-West Seed haar kennis en vaardigheden met kleinschalige boeren om hen vooruit te helpen.  Ook ontwikkelde Groot het innovatieve Knowledge Transfer ​programma, dat elk jaar tienduizenden boeren traint in de beste landbouwmethoden voor de groenteteelt. Momenteel verbreedt East-West Seed haar markt naar Afrika.

Ook op de finaledag van het Wageningen Youth Institute 2020, wat plaatsvindt op 19 maart, zal aanwezig zijn. Alysha Blömker, winnaar van het Wageningen Youth Institute 2019, gaat dan met hem in gesprek.