WUR voor zevende keer op rij beste agrarische universiteit ter wereld

6 april 2022

Op 6 april is de QS World University Rankings by Subject 2022 uitgekomen. Uit de invloedrijke ranglijst blijkt dat Wageningen University & Research (WUR) voor de zevende keer op rij de beste agrarische universiteit ter wereld is. Ook Milieuwetenschappen noteert een plek in de top 10; daar belandt WUR op plek vijf.

Voor deze ranking zijn 1543 universiteiten geƫvalueerd op 51 verschillende velden (Subjects).

Binnen Nederland staat de WUR naast Agriculture & Forestry ook op de 1e plek voor Biologie en Milieuwetenschappen. Voor Ontwikkelingsstudies en Aardwetenschappen is de WUR op de wereldranglijst enkele plekken gestegen, en eindigen we binnen Nederland op de tweede plek. Ook de opleiding Dierwetenschappen eindigt tweede.

De QS ranking bestaat voor ongeveer de helft uit een reputatieonderzoek (academisch en als werkgever), en voor de rest uit een analyse van de wetenschappelijke impact van de universiteit (publicaties, H-index, citaties). Zelf een kijkje nemen? Dat kan: