AID 2017 Without limits

14 augustus 2017

Van vrijdag 18 tot en met woensdag 23 augustus wordt Wageningen Campus weer druk bezocht door nieuwe studenten van Wageningen University & Research en Aeres Hogeschool. Tijdens deze Annual Introduction Days (AID) krijgen ze de kans om hun nieuwe leven te leren kennen en kennis te maken met andere studenten, het studentenleven, Wageningen, de nieuwe woonomgeving en nog veel meer.

Als de start van hun studentenleven gaan ze ondervinden dat hun nieuwe leefomgeving ‘without limits’ is. Behalve studie-gerelateerde programmaonderdelen zijn er veel andere activiteiten zoals een muziekfestival, een comedy night, een sportdag, een openluchtfilm en een cultuurfestival.

Elk jaar doet het AID-bestuur haar best om de introductietijd zo duurzaam mogelijk te organiseren. Omdat niet alle toekomstige studenten zich daarvan bewust zijn wordt er dit jaar zwaarder ingezet op bewustwording zodat de nieuwe eerstejaars al vanaf het begin van hun studiecarrière kunnen zien hoe ze zelf duurzamer kunnen leven.

In het dagelijkse videoverslag wordt bijvoorbeeld steeds een ‘groen’ aspect van de AID onder de aandacht gebracht. Zoals dat er dit jaar minder belegde broodjes in de lunchkratten gaan zodat dat wat over is naar de Voedselbank kan. Verder wordt afval gescheiden, worden bekers hergebruikt en is er Meatless Tuesday, wat betekent dat er op dinsdag geen vlees wordt geserveerd tijdens de maaltijden.

Op dit moment hebben zich ruim 2300 aankomende eerstejaars studenten aangemeld voor de introductiedagen. Het bestuur verwacht dit jaar een groei van 2 à 3 procent bij de bachelor studenten.

Meer informatie en registratie