Arjen Wals te zien in de uitzending over klimaateducatie in het basisonderwijs bij EenVandaag

16 december 2019

EenVandaag maakte een artikel en reportage over klimaateducatie waaraan Arjen Wals mocht bijdragen.

Leren over klimaatveranderingen: dat staat leerlingen in Italiƫ volgend jaar te wachten. Dan krijgen ze verplicht 33 uur per jaar les over duurzaamheid en klimaat. Ook steeds meer Nederlandse scholen verwerken deze thema's in hun onderwijs.

Een van de Nederlandse scholen waar kinderen les krijgen in duurzaamheid is 't Carillon uit Groenlo. Deze basisschool geeft aan de leerlingen uit groep 5 t/m 8 om de 2 jaar 8 weken lang het themavak duurzaamheid. Ze krijgen dan drie keer een middag in de week les over duurzaamheid en klimaat. Net als de Italiaanse minister van Onderwijs Lorenzo Fioramonti wil de school bewustheid creƫren bij kinderen.

Het hele artikel en de uitzending kunt u bekijken op de website van Eenvandaag