Arthur Mol ontvangt eredoctoraat aan Zweedse Örebro University

6 februari 2017

Arthur Mol, Rector Magnificus aan Wageningen University & Research ontving dit weekend een eredoctoraat aan de Zweedse Örebro University. Hij kreeg dit eredoctoraat als waardering voor zijn werk als Professor of Environmental Policy aan Wageningen University. Mol’s onderzoek richt zich op de vraag hoe productie en consumptie zo duurzaam mogelijk kunnen worden ingericht.

Ik volg de vooraanstaande wetenschappers aan Örebro University al jaren. We hebben samen aan publicaties geschreven, en conferenties en workshops georganiseerd. Ik beschouw Örebro als een belangwekkend Europees instituut in mijn werkveld. Ik zie dit eredoctoraat dan ook als een enorme erkenning voor mijn wetenschappelijk werk.
Arthur Mol

Prof. dr. ir. Arthur Mol is sinds mei 2015 rector magnificus aan Wageningen University & Research. Daarvoor was hij leerstoelhouder Milieubeleid aan dezelfde universiteit. Hij is tevens gasthoogleraar aan de Tsinghua University in Bejing en aan de National University of Malaysia. Hij is redacteur van het tijdschrift Environmental Politics, en van de boekenreeks New Horizons in Environmental Politics. Zijn belangrijkste onderzoeksthema’s zijn globalisering, sociale theorie en milieuvraagstukken, ecologische modernisering, duurzame productie en consumptie en stedelijk milieubeleid. Daarbij kijkt hij met name naar de vraag hoe en in welke vorm informatie een sturende rol heeft in de vorming en uitvoering van beleid, en hoe betrokken bestuurders en actoren die informatie bewust kunnen gebruiken om te sturen.