Basisschoolleerlingen onderzoeken het gedrag van sluipwespen

24 juni 2014

Op woensdagmiddag 28 mei en 18 juni deden in totaal 50 basisschoolleerlingen mee met het Junior Science Lab “Insecten”

De leerlingen namen deel aan Junior Science Lab “Insecten”. Zij gingen als echte wetenschappers aan de slag op de Campus van Wageningen University. Ze kregen een college over sluipwespen van wetenschapper Erik Poelman en deden daarna onderzoek  in het laboratorium, onder begeleiding van studenten van de Christelijke Hogeschool Ede. Onderzoeksvragen waren: Zijn sluipwespen vrienden of vijanden? Voor wie is het een vriend en voor wie een vijand? Voor welke planten en voor welke gastheer kiest de sluipwesp? Wat eet het zelf meegebrachte lieveheersbeestje? Na afloop hadden deze jonge wetenschappers een antwoord op al deze vragen en gingen ze enthousiast en propvol kennis naar huis.

Wil jij weten wanneer er wat voor jou te doen is? Bezoek dan onze website of meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Bekijk hier alle foto's van het Junior Science Lab insecten dd 28 mei 2014

Bekijk hier alle foto's van Junior Science Lab insecten dd 18 juni 2014