Bijna 2500 aankomend eerstejaars volgden de introductieweek

24 augustus 2018

In totaal hebben 2385 aankomende studenten de afgelopen week mee gedaan aan de AID (Annual Introduction Days), ongeveer net zoveel als vorig jaar.

Sinds vorige week vrijdag hadden zij de kans om Wageningen, de universiteit of hogeschool en het studentenleven te leren kennen via interessante en fascinerende, maar vooral ook via leuke activiteiten. Doel was net als altijd dat de eerstejaars zich helemaal thuis gaan voelen tussen de medestudenten en in de stad.

Binnen Wageningen University&Research (WUR) zijn voor het eerst internationale bachelor studenten gestart, in totaal rond de 75. Daarbij trekken Food Technology en Environmental Sciences relatief veel internationale studenten. Bij Animal Sciences, International Land and Water Management en Soil, Water, Atmosphere zijn dat er vooralsnog een stuk minder. EU studenten hebben nog tot eind augustus om zich aan te melden, ook daarom wordt er nog weel een stijging verwacht. De vijf Engelstalige bachelors zijn een pilot. Na drie jaar is er een evaluatie.