Conferentie 'Formatief toetsen: ook bij jou in de klas en op school!' 13 november 2019

10 september 2019

Na een succesvolle editie in 2018, nu voor de tweede keer de conferentie “Formatief toetsen: ook bij jou in de klas en op school!” 13 november in Nieuwegein.

Vanuit het OCW gefinancierde project “leernetwerken formatief evalueren” zijn ELS medewerkers Marijke Veugen en Judith Gulikers mede organisatoren van deze conferentie. Marijke Veugen voert haar promotieonderzoek uit in de context van dit leernetwerk onder begeleiding van Judith Gulikers.

Tijdens deze conferentie leer je hoe jij formatief toetsen kan inzetten in jouw klas of implementeren op jouw school in het voortgezet onderwijs.

Vanuit twee grootschalige onderzoeksprojecten (uitgevoerd door verschillende universiteiten en SLO) worden nieuwe inzichten gepresenteerd en ga je aan de slag met de instrumenten, handvatten en opbrengsten uit de projecten. De conferentie wordt georganiseerd door de Hogeschool Utrecht, SLO, Universiteit Maastricht, Universiteit Twente en de Wageningen Universiteit.

Daarnaast is er een inspirerende keynote van Harry Fletcher-Wood. Als gescheidenisdocent en expert in het begeleiden van docenten zal hij in zijn verhaal onder andere ingaan op de ‘feedback beslisboom’ en hoe je studenten aanzet tot het actief gebruiken van feedback.

Deze dag is primair bedoeld voor: docenten, lerarenopleiders en schoolleiders uit het voortgezet onderwijs. Ook andere belangstellenden voor dit onderwerp zijn uiteraard van harte uitgenodigd.

Om 10.00 begint de dag met een inleiding, gevolgd door korte presentaties over highlights, onderzoek en ontwikkelde producten op het gebied van formatief toetsen. Daarna zijn er twee workshoprondes waarbij in de tweede ronde een meet-and-greet met Harry Fletcher-Wood op het programma staat. De dag eindigt rond 16.30. Je kunt dan onder het genot van een drankje napraten over de bijeenkomt.

Kosten voor deze dag zijn  € 100,- pp. Deze dag vindt plaats bij het NBC te Nieuwegein.

Klik hier voor meer informatie en om in te schrijven!