Creatieve workshops en pitch-time @ Food System in 10 Years Challenge

21 oktober 2020

Op 15 en 16 oktober werd het creatief vermogen van de zeven teams die deelnemen aan de Food Systems in 10 Years Challenge aangewakkerd! De studenten volgden online workshops over copywriting en creatieve visualisatie en gaven een pitch over hun concept voor een panel van een WUR-expert, een vertegenwoordiger van de Stingerbol in Ede en een docent en student van Reducations, Creative Academy.

Workshops Copywriting en Creatieve Visualisatie

Reducations is een creatieve academie in storytelling, film, montage en animatie. De deelnemende teams worden uitgedaagd om hun academische concepten om te zetten in een creatieve video die op 7 december te zien is in de Stingerbol in Ede. De Stingerbol is een enorm rond gebouw met interessante videoschermmogelijkheden en een geweldige akoestiek.

Elk team wordt ondersteund door een studenten van Reducations en hun docenten Harm van de Kuil en Hans Willem Gijzel. Als een kick-start voor deze creatieve samenwerking hebben beide docenten de studenten geïnformeerd over de wereld van copywriting en creatieve visualisatie.

Tour door Stingerbol en pitch-time!

Pitch challenge

Om een ​​idee te krijgen van de tentoonstellingsruimte in de Stingerbol kregen de teams een rondleiding en uitleg over de geschiedenis van het gebouw als enige trainingscentrum in Nederland voor luchtafweergeschut. Na afloop gaven alle teams prachtige pitches en kregen ze nuttige feedback van het panel.

Exhibition and Award Ceremony 7 december in Stingerbol

In samenwerking met creatieve studenten van Reducations bedenken de teams een korte video of animatie over het concept dat ze hebben ontwikkeld over toekomstige voedselsystemen. Als de COVID-19 situatie het toelaat is er op 7 december een expositie in de Stingerbol, gevolgd door de Award Ceremony. Maar wat er ook gebeurt, er zullen resultaten zijn die we op scherm met de wereld zullen delen!