Versterking van de zaaisporen bij de Zaaier

6 november 2018

Aan de westkant van Atlas zijn twee jaar geleden bijna 19.000 bloembollen in de vorm van zaaisporen de grond in gegaan. Dit was een initiatief van de Stichting Ruimte Denken. De Zaaisporen zijn in het voorjaar goed zichtbaar en worden inmiddels zeer gewaardeerd.

Omdat het patroon nog wel wat versterking kan gebruiken heeft het bedrijf Donkergroen (die het groenonderhoud verzorgt op de Wageningen Campus) daarom nog eens 11.500 nieuwe bollen (8.000 krokussen en 3.500 narcissen) geschonken voor het 100-jarig jubileum van WUR.

De ontwerper en adviseur van Stichting Ruimte Denken, Jan van IJzendoorn en Peter Kurstjens zijn samen met een tiental vrijwilligers aan de slag gegaan met dit cadeau. Er komen nog meer bollen rondom de Zaaier zelf en de verder weg gelegen sporen worden van krokussen voorzien.

Volgend jaar kan een extra fleurige start van het groeiseizoen tegemoet worden gezien!

Saillant detail: De vrijwilligers die de bollen hebben gepoot, zijn alumni uit de jaren 1967 en 1968 van de Katholieke Studentenvereniging St. Franciscus Xaverius, nu zo’n 50 jaar geleden. Dat waren de jaren van ‘de verbeelding aan de macht’ en demonstraties rondom de Zaaier op het Salverdaplein.

Versterking van de zaaisporen bij de Zaaier