Nieuws

(Dutch) Eindrapport beschikbaar: Doelgericht professionaliseren: Formatief toetsen met effect! Wat DOET de docent in de klas?

article_published_on_label
1 mei 2017

Het eindrapport van de NRO overzichtsstudie “Doelgericht professionaliseren: Formatief toetsen met effect! Wat DOET de docent in de klas?” is goedgekeurd en beschikbaar op de NRO website.

Judith Gulikers (ECS) werkte samen met Liesbeth Baartman (Hogeschool Utrecht) aan deze overzichtsstudie die zicht geeft op

  1. Wat de docent in de klas doet wanneer hij/zij effectieve formatieve toetspraktijk realiseert;
  2. Hoe dit samenhangt met leeruitkomsten of leerprocessen;
  3. Welke toetscompetenties de docent nodig heeft om dit goed te kunnen en
  4. Waar nog de grootste professionaliseringkansen liggen.

Het rapport is een systematische review studie gebaseerd op 106 wetenschappelijke artikelen diet ook veel concrete voorbeelden en handreikingen geeft voor de onderwijspraktijk.

Het eindrapport is beschikbaar via de website van NRO.