Eredoctoraat Louise Fresco verleend in Jeruzalem

19 juni 2019

De Hebrew University in Jeruzalem heeft op 17 juni 2019 een eredoctoraat verleend aan prof. dr. ir. Louise Fresco. De uitreiking werd bijgewoond door de Nederlandse ambassadeur in Israël, Gilles Beschoor Plug.

Aan prof. Fresco werd maandag 17 juni 'Doctor Philosophia Honoris Causa' uitgereikt. Dit is de hoogst mogelijke onderscheiding van de Hebrew University in Jeruzalem. Dit eredoctoraat heeft zij in ontvangst genomen als erkenning voor haar pionierswerk, om duurzame oplossingen te bedenken voor de voedselproblematiek waar de wereld vandaag de dag mee worstelt. Het eredoctoraat werd uitgereikt door de president van de universiteit, prof. Asher Cohen en de rector, prof. Barak Medina.

Prof. Fresco haar werk staat in lijn met de missie van de Hebrew University’s Robert H. Smith Faculty of Agriculture, Food and Environment en heeft zich vertaald in onderzoekssamenwerking, gezamenlijke publicaties en uitwisseling van studenten.

Naast het ontvangen van haar eredoctoraat op de campus op 17 juni, heeft prof. Fresco op de conferentie 'FoodTech Nation 2019' van de Smith Faculty op 18 juni een toespraak 'The Future of Food' gehouden en heeft ze ook een boom geplant op deze campus in het kader van de 'UniversiTREE' ceremonie.