Erwin Bulte gekozen als lid KNAW

11 mei 2017

De KNAW heeft de Wageningse hoogleraar prof. Erwin Bulte gekozen als lid. Naast hem zijn nog twee Wageningse hoogleraren gekozen: prof. John van der Oost en prof. Marcel Visser. Zij zijn gekozen op grond van hun wetenschappelijke prestaties. De KNAW telt ruim vijfhonderd leden, waarvan er nu 26 uit het gehele land zijn toegetreden. Een lidmaatschap is voor het leven. Op donderdag 8 juni 2017 worden de nieuwe Akademie-leden geïnstalleerd.

Erwin Bulte (1968) professor is een ontwikkelingseconoom die met behulp van grootschalige experimenten in Afrika en Azië onderzoek doet naar de relatie tussen instituties en economische groei. Samen met zijn team onderzocht hij de relatie tussen geweld, altruïsme en economische groei in het door burgeroorlog geteisterde Burundi. Op het platteland van Sierra Leone en Liberia heeft hij onderzoek gedaan naar de invloed van lokaal bestuur en corruptie op de effectiviteit van ontwikkelingshulp en investeringskeuzes van dorpelingen. Bulte is ook verbonden aan Oxford en Cambridge University, aan de Consultative Group for International Agricultural Research (CGIAR) en aan de Universiteit Utrecht.