Van 11 tot 17 maart Nationale Week Zonder Vlees: ruimer aanbod aan gerechten zonder vlees in restaurants en kiosken WUR

11 maart 2019

Dit jaar wordt van 11-17 maart voor de tweede keer de Nationale Week Zonder Vlees georganiseerd door de stichting Nationale Week Zonder Vlees. Wageningen University & Research doet hieraan mee; in alle WUR restaurants en kiosken hebben medewerkers en studenten deze week een ruimere keuze aan gerechten zonder vlees.

De relatie tussen vleesconsumptie en een gezond en duurzaam voedingspatroon is een prominent onderwerp in het maatschappelijke debat. Wageningen University & Research doet veel onderzoek naar de invloed van vlees eten op gezondheid, duurzaamheid en klimaat. Ook verzamelen we cijfers over vleesconsumptie, kijken we naar consumentengedrag en –voorkeuren en doen we onderzoek naar vleesvervangers en alternatieve eiwitbronnen. De Week Zonder Vlees is voor WUR aanleiding om deze kennis te bundelen en via het dossier Vleesconsumptie toegankelijk te maken.