Interview Leo Marcelis op Radio 1 over planten kweken in de ruimte

20 januari 2016

Op 16 January 2016 twitterde astronaut Scott Kelly vanuit het International Space Station: ‘First ever flower grown in space makes its debut’. Op bijgaande foto zien we het groene Zinnia plantje met een oranje bloem. Hoe lastig is het eigenlijk om planten zonder zwaartekracht te kweken? Het radioprogramma Nieuws en Co vroeg het aan Leo Marcelis, hoogleraar Tuinbouw en Productfysiologie aan Wageningen University.

Tijdens dit interview ging Leo Marcelis in op het hoe en waarom van het doen van onderzoek naar het telen van planten in de ruimte.
De betreffende uitzinding van het programma Nieuws en Co is te beluisteren via deze link.

Onze leerstoelgroep neemt deel aan het Europees TIME-scale project, waarin meerdere universiteiten onderzoek op dit gebied uitvoeren.