Jeroen Dijkman wordt algemeen directeur Animal Sciences Group

13 juli 2020

De raad van bestuur heeft dr. Jeroen Dijkman per 1 september 2020 benoemd tot algemeen directeur van de Animal Sciences Group. Hij volgt dr. Martin Scholten op die per 1 juni in een andere functie werkzaam is voor WUR. Dijkman is momenteel directeur (internationaal) van het New Zealand Agriculture Greenhouse Gas Research Centre en Senior Technical Coordinator voor de Climate and Clean Air Coalition Agriculture Initiative, waar hij onder meer werkt aan de bijdrage van de dierlijke sector aan duurzame agro-voedsel systemen.

Jeroen Dijkman is actief in een brede politieke en maatschappelijke arena en heeft ruim 30 jaar praktische en bestuurlijke ervaring in onderzoek en ontwikkeling in de dierlijke en agrarische sector. Dijkman beschikt over een groot internationaal netwerk met raakpunten in alle belangengroepen van de private sector tot lokale besturen en van VN tot maatschappelijke organisaties. Hij heeft gewerkt met en voor verschillende internationale NGO's, CGIAR en nationale onderzoekcentra, de Wereldbank en agentschappen van de VN in alle regio’s van de wereld. Zo was hij, onder andere, directeur van Enabling Innovation van het International Livestock Research Institute. Ook was hij Senior Officer van de Animal Production en Health Division van de Wereldvoedselorganisatie van de VN (FAO), waar hij onder meer een van de initiatiefnemers was van het Pro-Poor Livestock Policy Initiative en de Global Agenda for Sustainable Livestock.

Dijkman behaalde in 1989 zijn MSc aan de diergeneeskunde faculteit van de Universiteit van Edinburgh en zijn PhD aan dezelfde faculteit in 1994.

“Werken voor WUR is een unieke mogelijkheid om bij te dragen aan de duurzame toekomst van agro-voedselsystemen”, zegt Dijkman. “Het is inspirerend en motiverend om daar aan te mogen en kunnen bijdragen”.