Junior Science Lab 2018 zeer geslaagd!

7 juni 2018

De Junior Science Labs van 23 en 30 mei waren een groot succes! Meer dan honderd kinderen deden mee aan de Junior Science Labs over Drones, Verpakkingen, Sensorisch onderzoek of Vruchten & zaden. Zij waren deze middagen echte wetenschappers en gingen blij, wijzer en tevreden met hun JSL-diploma naar huis.

De Junior Science Labs worden elk jaar georganiseerd door het Wetenschapsknooppunt Wageningen University en ze worden steeds populairder: binnen een week waren alle vier Junior Science Labs volgeboekt.

Impressie van de Junior Science Labs 2018

De kinderen waren op allerlei manieren bezig met de vier onderzoeken met als thema Drones, Verpakkingen, Sensorisch onderzoek en Vruchten & zaden. Ze deden onderzoek in laboratoria en andere praktijkruimtes, werkten met pH-meters, penetrometers, brixmeters, pipetten, centrifuges, microscopen, hamers, tangen en messen en onderzochten het uiterlijk van vruchten en zaden, de samenstelling van het plastic afval en de route van groentesoep naar plastic soep. Wat proef, ruik, voel en beleef je als je eten in je mond stopt? Hoe zien drones er van dichtbij uit, wat kunnen ze en en hoe vernuftig zijn de infraroodcamera's die gebruikt worden?

Dit en nog héél véél meer beleefden de kinderen van groep 6, 7 of 8 van de basisschool. Nieuwsgierig naar deze activiteiten geworden? Bekijk dan de foto's en lees meer over Junior Science Lab 2018.

FOTO's: