Kadans Biofacilities bouwt incubator en bedrijfsverzamelgebouw op Wageningen Campus

Published on
15 juli 2014

Op Wageningen Campus zal Kadans Biofacilities op korte termijn beginnen met de bouw van een incubator en bedrijfsverzamelgebouw inclusief technohal. Het gebouw zal de naam ‘Plus Ultra’ dragen, wat “steeds verder” betekent, als verwijzing naar de gedrevenheid om te blijven innoveren. De bouw van de op startende, en kennisintensieve technologische bedrijven gerichte voorziening is mede mogelijk gemaakt door een subsidie van de Provincie Gelderland. Plus Ultra zal eind 2015 worden opgeleverd en zal circa 3.000 m2 hoogwaardige laboratoriumruimten plus circa 3.500 m2 kantoor- en ontmoetingsruimten en circa 1.500 m2, deels foodgrade, technohallen bevatten.

Kadans Biofacilities richt zich op het investeren en beleggen in en het beheren en exploiteren van gebouwen in combinatie met hoogwaardige voorzieningen, zoals laboratoria, clean rooms en pilot plants voor kennisintensieve technologische bedrijven, R&D-afdelingen van bedrijven en voor kennisinstellingen in de innovatieve sectoren. Kadans heeft een ruime ervaring met het bieden van accommodatie met specifieke faciliteiten aan start-up bedrijven, zodat deze in een incubatorgebouw kunnen doorgroeien. De bedrijven krijgen bovendien een totaalpakket aan diensten en voorzieningen, en worden indien gewenst breed ondersteund en voorzien van advies.

Kadans Biofacilities is al heel lang in Wageningen actief en beheert onder meer bedrijfsverzamelgebouwen aan de Marijkeweg, de Binnenhaven en aan het Nieuwe Kanaal ook met incubator functie.

Wageningen Campus is – sinds 2007 -  de thuisbasis van Wageningen UR. Deze onderwijs- en onderzoeksorganisatie staat internationaal in de top 3 binnen haar domein dat zich richt op gezonde voeding en leefomgeving. Wageningen UR is – met meer dan 5.500 medewerkers en zo’n 10.000 studenten, gericht op het tot waarde brengen van haar kennis en onderzoeksresultaten binnen de gouden driehoek. Deze intensieve samenwerking tussen overheid, bedrijfsleven en kennisinstellingen krijgt ook vorm bij de doorontwikkeling van Wageningen Campus. Nu de belangrijkste onderwijs- en onderzoeksgebouwen met hoogwaardige onderzoeksfaciliteiten zijn gerealiseerd gaat de aandacht naar het realiseren van gebouwen en voorzieningen voor partners binnen ons domein.

Voor meer informatie over Plus Ultra kunnen zich wenden tot: