Klasmann-Deilmann gaat partnerschap aan met StartLife

5 mei 2017

De Klasmann-Deilmann groep breidt haar activiteiten in het ontwikkelen van innovatieve producten en oplossingen voor de professionele tuinbouw verder uit. Recent is het bedrijf een partnerschap aangegaan met de Wageningse Food & Agri incubator StartLife, die wordt ondersteund door Wageningen University & Research. Het partnerschap richt zich op het ondersteunen van- en samenwerken met startups die door veelbelovende duurzame innovaties de tuinbouw naar een hoger niveau kunnen tillen.

Naast Jan Meiling, directeur van StartLife, werd de officiële ondertekening bijgewoond door Ted Vollebregt, directeur Klasmann-Deilmann Benelux, en Sjors Beijer, Project Manager Klasmann-Deilmann Benelux. Beide zijn binnen Klasmann-Deilmann verantwoordelijk voor innovaties en zullen daarom actief betrokken zijn bij de activiteiten van StartLife op de Wageningse campus.

De waarde van StartLife

In aanloop naar het partnerschap heeft Klasmann-Deilmann deelgenomen aan een aantal evenementen op de Wageningse campus en heeft gesproken met verschillende partijen over haar innovatieprojecten. “We zijn tevreden met de diversiteit en de intensiteit die Wageningen besteed aan onderzoek en innovatie,” aldus Norbert Siebels, directeur van de Klasmann-Deilmann groep. “Deze jonge ondernemers met hun vernieuwende ideeën en concepten verdienen een kans – wij hopen dat we tenminste een aantal van hen daarbij kunnen ondersteunen. We zullen in nauw contact treden met startups door aanwezigheid op de campus. Door aan deze innovaties bij te dragen zullen we deze ondernemers en de tuinbouw sector naar een hoger plan tillen.”

De waarde van Wageningen

Wageningen University & Research is wereldwijd toonaangevend op het gebied van landbouw en ‘life sciences’ met een van haar zwaartepunten in de commerciële tuinbouw. StartLife is verwant aan de universiteit en stimuleert studenten en jonge ondernemers om hun ondernemende vaardigheden toe te passen in een startup, met een productgerichte focus. Directeur Jan Meiling van StartLife over het partnerschap met Klasmann-Deilmann: “Substraten zijn nog steeds essentieel voor het succes van kwekers. De doelstellingen en strategie van Klasmann-Deilmann ten aanzien van onderzoek en innovatie passen goed bij onze startups. Daarom zien wij in Klasmann-Deilmann een geschikte partner en kijken we uit naar gezamenlijke toekomstige projecten die zullen bijdragen aan innovatieve toepassingen- en duurzame substraten voor de tuinbouw.”

Over Klasmann-Deilmann

Klasmann-Deilmann is de leidende groep van bedrijven in de internationale substraat industrie, met dochterondernemingen en distributeurs in meer dan 70 landen. De substraten vormen de basis van een goed en gezond gewas en daarmee het succes van kwekers. Als een opkomende speler in productie van hernieuwbare energiebronnen, is Klasmann-Deilmann ook actief in de bio-energie. In het 2016 had het bedrijf 940 werknemers en een omzet van €186 miljoen euro.

Over StartLife

StartLife ondersteunt nieuwe ondernemers in Food & Agri bij het opzetten en door-ontwikkelen van startups, het creëren van banen en heeft een faciliterende rol in het werken aan nieuwe toepassingen en duurzame technologische innovaties. StartLife doet dit door middel van leningen, haalbaarheidsstudies, opleiding, netwerk kansen, coaching en actieve ondersteunende programma’s door experts. Wageningen Universiteit & Research is een van StartLife’s partners.

Over StartHub Wageningen

StartHub Wageningen is een gemeenschap en incubator voor ondernemende bachelor-, master-studenten, post-docs en afgestudeerden met een ondernemersplan. StartHub organiseert interactieve workshops, faciliteiten, huisvesting en ondersteuning door experts. Bij het opzetten van hun startup kunnen starters gebruik maken van het professionele netwerk van StartLife, dat o.a. bestaat uit Wageningen Universiteit & Research.