Kledingwebsite Wageningse studenten wint innovatieprijs

17 november 2014

De website United Wardrobe, een initiatief van Wageningse studenten, heeft vrijdag 14 november de publieksprijs van de Accenture Innovation Awards gewonnen. United Wardrobe is een website waarop mensen op een veilige wijze hoogwaardige kleding en andere modeartikelen kunnen kopen en verkopen. Kenmerkend is dat zowel kopers als verkopers de garantie hebben dat zij resp. de gevraagde spullen en het geld ontvangen.

Op de site van Accenture Innovation Awards kreeg United Wardrobe circa 3300 stemmen van het publiek. Dat is circa 600 meer dan nummer twee. United Wardrobe is zo’n negen maanden in de lucht. Een Franstalige versie van de site staat op dit moment in de steigers.

Jonge modeliefhebbers

De initiatiefnemers van United Wardrobe – drie studenten Bedrijfs- en consumentenwetenschappen aan Wageningen University – kwamen op het idee doordat in hun omgeving met name vriendinnen en zusjes druk bezig waren met het uitwisselen en verkopen van duurdere merkkleding en andere luxe artikelen. Wat ontbrak, zo ontdekten ze, was een aantrekkelijk en interactief platform waarop dit veilig kon gebeuren. Daarop besloten ze tot het ontwikkelen van een website voor jonge modeliefhebbers met een smalle beurs. Recentelijk brachten ze een app uit om de site nog toegankelijke en meer laagdrempelig te maken.

United Wardrobe, bedrijf van Wageningse studenten