Landbouwdebat: Wat is duurzaam voor de boer van de toekomst?

24 februari 2021

Op woensdag 24 februari organiseren Wageningen University & Research, Regio Foodvalley en dagblad De Gelderlander een verkiezingsdebat over Landbouw, Voedsel en Natuur. Kandidaat-kamerleden van 9 politieke fracties kruisen de verbale degens, onder andere over de toekomst van landbouw in Nederland.

Prof. Rogier Schulte is hoogleraar Farming Systems Ecology. Overal ter wereld bezoekt hij lighthouse farms; boeren die al klaar zijn voor 2050. “Met hen kijken we: waarom lukt het hen wel? In Finland hebben ze een manier gevonden om op een graanbedrijf biogas te produceren en daarmee de productie van het graan te verhogen. Deze inspiratie is het antwoord op de groeiende polarisatie in het debat over stikstof, grond en schone lucht.”

Kijk live mee!

Het debat start woensdag 24 februari om 20.00 uur. Iedereen kan online meekijken via www.dg.nl/landbouwdebat.

Over deze serie

In aanloop naar het Landbouwdebat maakt De Gelderlander 4 verhalen en filmpjes over de onderwerpen die op het Landbouwdebat ter sprake komen: