Machteld Roos wordt directeur bedrijfsvoering Environmental Sciences Group WUR

Published on
4 juli 2017

De raad van bestuur van Wageningen University & Research (WUR) heeft drs. Machteld Roos (42) per 1 september benoemd tot directeur bedrijfsvoering van de Environmental Sciences Group. Met algemeen directeur dr. Bram de Vos vormt zij de directie van dit onderdeel van WUR.

Machteld Roos studeerde bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Zij werkt sinds 2009 als adjunct-directeur met als portefeuille bedrijfsvoering bij stichting NIVEL in Utrecht. NIVEL is een instituut dat onderzoek doet naar de gezondheidszorg in Nederland en Europa. De financiering komt deels van het ministerie van VWS en voor minstens de helft uit projectsubsidies.

Daarvoor was zij onder meer werkzaam bij SNS Reaal, SEO Economisch Onderzoek en de Business School van de Universiteit van Amsterdam.

Nadere inlichtingen: Simon Vink, woordvoerder Raad van Bestuur, 0317-482466 of simon.vink@wur.nl.