Mars Moon diner - zaterdag 1 oktober 2016

Published on
1 september 2016

Smaakt een boontje gekweekt op Marsgrond anders dan een ‘aards’ boontje? Op zaterdag 1 oktober, tijdens het weekend van de wetenschap, kom je hier achter. Rijn IJssel Vakschool Wageningen Hotel de Nieuwe Wereld organiseert in samenwerking met onderzoeker Wieger Wamelink (Wageningen University & Research), de gemeente Wageningen en SOW (Stichting Ondernemersfonds Wageningen) een uniek pop-up restaurant in het centrum van Wageningen.

Onderzoeker Wieger Wamelink heeft groenten gekweekt op door NASA nagemaakte Mars- en maanbodem. Van de oogst bereiden studenten van de vakschool onder begeleiding van een professionele chef-kok een heerlijk 5-gangendiner.

Tijdens deze avond kunt u genieten van een astronomische maaltijd. Onderzoeker Wieger Wamelink zal tussen de gangen door vertellen over het bijzondere onderzoek naar het kweken van groenten op Mars- en maanbodem en de veelbelovende resultaten. Is het straks mogelijk als in 2026 een eerste bemanning naar Mars vertrekt om daar ook daadwerkelijk groenten te gaan verbouwen? En wat hebben we daar eigenlijk nog meer voor nodig?

Wilt u van dit unieke diner genieten? Reserveer dan snel want het aantal plaatsen is beperkt. De prijs voor het diner is 50 euro (inclusief drankjes). De opbrengst zal ten goede komen aan het vervolgonderzoek van Wieger Wamelink.

Locatie: Hoogstraat 15, Wageningen
Datum: zaterdag 1 oktober
Tijdstip: 17.30 uur ontvangst

Reserveren voor het diner kan via 026-3129604 of info@hoteldenieuwewereld.nl o.v.v. Mars moon diner.

Wilt u nog meer weten over dit bijzondere onderzoek? Bezoek dan ook op zondag 2 oktober de kook- en koopzondag in het centrum van Wageningen met als thema Let it Bean! In het speciaal geopende ’Taste-Lab’ op Hoogstraat 15 hoort u alles over dit unieke onderzoek. Kijk voor meer info ook op www.wageningencentrum.nl