Martin Sikma wint Student Research Award 2014

27 november 2014

Op 26 november tijdens de Student Research Conference bij TU Delft ontving Martin Sikma, student van Wageningen University, de Student Research Award 2014 uit handen van minister van Onderwijs Jet Bussemaker. De prijs wordt toegekend voor het beste bacheloronderzoek van Nederland en Vlaanderen.

Het onderzoek van Martin Sikma naar transport van massa in wolken, zoals vocht en chemicaliën, werd door alle reviewers eensgezind als excellent beoordeeld. De jury bestond onder andere uit Karel Luyben (Rector Magnificus TU Delft) en de winnares van 2013, Christine Verbeke.

Over de winnaar

Martin Sikma is momenteel MSc student Earth and Environment (MEE) in de vakgroep Meteorology and Air Quality (MAQ). Het ingestuurde onderzoek betrof zijn BSc scriptie als student Bodem, Water Atmosfeer (BWA), die tot stand kwam onder begeleiding van Jordi Vilà en Huug Ouwersloot.

Award

De Student Research Award is dé prijs voor het beste bacheloronderzoek in Nederland en Vlaanderen en heeft een waarde van €1.500,-. Een commissie van 45 hoogleraren beoordeelde de afgelopen maanden 95 inzendingen.

Bron: