Nieuw onderwijsgebouw op de Wageningen Campus heet Aurora

11 mei 2020

Het derde onderwijsgebouw in aanbouw op de Wageningen Campus heet vanaf vandaag Aurora. Een prijsvraag onder studenten en medewerkers leverde 840 inzendingen met 462 unieke namen. Daaruit droeg een jury twee namen voor waaruit de Raad van Bestuur koos voor Aurora.

Aurora is de Romeinse godin van de dageraad. De prijswinnaar, studente Annemiek van Kessel, koos voor deze naam vanwege het gebouwontwerp. “Ik vind dit een toepasselijke naam omdat het gebouw gekenmerkt wordt door daglicht in alle gebruiksruimtes. Aurora zorgt ervoor dat het zonlicht zo veel mogelijk plekken in het nieuwe gebouw kan bereiken” aldus Annemiek. Voor haar winnende voordracht ontvangt Annemiek binnenkort een oorkonde en een cheque van 250 euro. De naam Aurora sluit aan bij de namen van de overige gebouwen op de campus. Deze hebben alle een Latijns of Griekse achtergrond.

Foto:  LIAG architecten en bouwadviseurs. Artist impression van het nieuwe onderwijsgebouw Aurora

Foto: LIAG architecten en bouwadviseurs Artist impression van het nieuwe onderwijsgebouw Aurora