Nieuwe medewerkers stellen zich voor

Drie nieuwe medewerkers van het University Fund Wageningen willen zichzelf graag voorstellen aan u! Lees de verhalen van Anne Zaal, Florence Taaka en Harry Verwaaijen.

Anne Zaal lacht naar de camera

Anne Zaal

Vanaf 1 oktober ben ik begonnen als Coördinator Toekenningen en Bestuurszaken. Ik heb er veel zin on om mijn steentje te gaan bijdragen aan het University Fund Wageningen in het zorgvuldig organiseren, vastleggen en bewaken van procedures en processen, met name voor de fondsen op naam. Ook stel ik beheerovereenkomsten op en draag bij aan rapportages en jaaroverzichten van de fondsen op naam. Verder ondersteun ik de vergaderingen van het bestuur van het University Fund. Ik heb veel ervaring en affiniteit met administratieve processen en ondersteuning in de breedste zin van het woord. Ik werk graag in een team, want in samenwerking bereik je veel meer dan alleen. Verder heb ik veel affiniteit met de doelen van het University Fund en Wageningen University & Research. Ik ben afgestudeerd kunsthistoricus en daarna als directiesecretaresse aan de slag gegaan. Voor mijn aanstelling bij het University Fund Wageningen heb ik 20 jaar bij de Environmental Sciences Group van WUR gewerkt, in diverse functies als management- en projectassistent.

In mijn vrije tijd rijd ik graag paard in de bossen rondom Wageningen. En samen met de andere eigenaren doe ik de verzorging van de kleine kudde paarden op de Wageningse Eng waar mijn IJslander deel van uitmaakt. Daarnaast heb ik vorig jaar het aquarelleren weer opgepakt en houd ik van (moes)tuinieren en yoga.

Florence Taaka lacht naar de camera

Florence Taaka

Per 1 september ben ik begonnen als Relatiemanager Trusts en Foundations bij University Fund Wageningen. Hiervoor werkte ik als Partnership Development Officer voor de Leprastichting in Amsterdam. Weer daarvoor werkte ik in soortgelijke functies bij MDF in Ede en Light for the World in Veenendaal. In deze functie zal ik samen met het UFW-team belangrijke relaties ontwikkelen en onderhouden, gericht op het vergroten van financieringsmogelijkheden van relevante trusts en stichtingen, om onze missie en die van de WUR waar te maken. Als oud-student van WUR ben ik erg geïnspireerd door de mogelijkheden die UFW creëert om zowel onderwijs als onderzoek aan WUR mogelijk te maken. Ik ben ook geïnspireerd door de vitale rol die de universiteit speelt in het vormgeven van een positieve toekomst voor zowel de planeet als de mensen! Ik kijk er dan ook naar uit om in deze functie bij te dragen aan haar missie!

Harry Verwaaijen lacht naar de camera

Harry Verwaaijen

Vanaf 1 oktober ben ik het aanspreekpunt binnen het University Fund Wageningen voor Nederlandse (familie)fondsen en mensen die Wageningen University & Research in hun testament opgenomen hebben of dat overwegen te doen. Wat ik heel leuk vind om te doen is om mensen rondom concrete ambities bij elkaar te brengen, zodat persoonlijk (geef/research) doelen elkaar gaan versterken. Daar kan ik de nodige creativiteit in leggen en weet ik bij veel verschillende type mensen een juiste benadering te kiezen. Ik ben ooit gestart als verkoper, maar als snel ontdekte ik dat ik veel meer op mijn plek ben als ik een maatschappelijk belang kan dienen met mijn verkooptalent. Ik ben zowel commercieel als vakinhoudelijk (Natuur- en Landschapstechniek) geschoold. Als kind was ik al veel in de natuur te vinden, als jong volwassenen werd ik actief als natuurgids voor het IVN en inmiddels ben ik in mijn vrije tijd (onbezoldigd) part-time boswachter - op eigen terrein. Ik zie uit naar mijn start bij het University Fund Wageningen. Ik hoop en verwacht me er snel thuis te voelen: veel van de grote Wageningse thema's staan dicht bij me en met het vakgebied fondsenwerving ben ik goed vertrouwd. Ik heb tot nu toe vooral voor organisaties gewerkt die vanuit een overwegend humanitair of ecologische perspectief naar maatschappelijke vraagstukken kijken; in Wageningen denk ik beide 'belangen' heel mooi te kunnen dienen. Erg leuk om vanaf oktober dus ook formeel ambassadeur van de WUR te mogen zijn!