QS Ranking: Wageningen wereldtop in Land- en bosbouw en Omgevingswetenschappen

27 februari 2014

Wageningen University is ook in 2014 de beste Europese universiteit op het gebied van Land- en bosbouw. Dat blijkt uit de QS World Universities Rankings by Subject die op 26 februari verscheen.

Wereldwijd tweede in Agriculture & Forestry

Wereldwijd neemt Wageningen University, evenals vorig, de tweede plek in op de 'QS World University Rankings by Subject 2014 - Agriculture & Forestry', vlak achter de Amerikaanse University of California, Davis.

Achtste positie Environmental Sciences ranking

In de subject ranking Omgevingswetenschappen scoort Wageningen University ook altijd hoge ogen. Dit jaar neemt het de achtste plaats in op de 'QS World University Rankings by Subject 2014 - Environmental Sciences'. Dat is nog weer twee plaatsen hoger dan vorig jaar.

Wageningen UR in vele rankings zeer goed beoordeeld

Het onderzoek en onderwijs van Wageningen University wordt al jaren uitstekend beoordeeld door allerlei instanties. De National Taiwan University kwalificeert Wageningen UR zelfs als beste universiteit ter wereld op het gebied van landbouw en in de Keuzegids Universiteiten neemt Wageningen al negen jaar lang de hoogste positie in. Recente wetenschappelijke prestaties zijn op een rijtje gezet in een tijdlijn.

• Naar de tijdlijn wetenschappelijke prestaties