QS-ranking: WUR ook in jubileumjaar beste agrarische universiteit

28 februari 2018

Wageningen University & Research is ook in het jaar dat het 100-jarig bestaan wordt gevierd de beste agrarische universiteit van de wereld. Dat blijkt uit de QS-ranking van 2018. Net als in voorgaande jaren staat WUR op plek 1 in de categorie ‘Agriculture & Forestry’. In de QS Global World Ranking staat Wageningen momenteel op plaats 124.

QS komt jaarlijks met twee ranglijsten uit: een algemene ranking en een gebaseerd op vijf brede thema’s. Wageningen is actief in drie daarvan: Life Sciences & Medicine, Natural Sciences en Social Scienes & Management. Onder die brede thema’s wordt vervolgens ingezoomd op 48 categorieën zoals Agriculture & Forestry. De QS-ranking rangschikt 1130 wetenschappelijke instellingen wereldwijd.

De andere categorieën waar WUR onderwijs en onderzoek verricht geven een divers beeld. Zo doet Wageningen het dit jaar iets beter op de gebieden Biological Science, Veterinary Science en Life Sciences & Medicine. Daar staat tegenover dat Wageningen op de ranglijst voor Social Sciences & Management iets is gezakt, net als bij de categorie Environmental Science.

Alle Wageningse cijfers zijn op de website van QS opgenomen. Daarnaast is er de QS-wereldranglijst.