Radio-uitzending ‘Voedsel in de stad’

30 mei 2017

Verschillende experts van Wageningen University & Research nemen op 1 juni deel aan een speciale radio-uitzending van Flevo Campus over Voedsel in de Stad. Wat is de rol van voedsel in de stad, en hoe kunnen we voedselvoorziening in groeiende steden duurzaam veranderen en vernieuwen?

Flevo Campus is een initiatief van Aeres Hogeschool, AMS Institute, Provincie Flevoland en Gemeente Almere, waar studenten, docenten, onderzoekers en ondernemers samenkomen om voedselvoorziening in steden te onderzoeken, testen en in de praktijk te brengen.

Ter gelegenheid van ‘NRC Live: AgriFoodTech’ zendt Flevo Campus op 1 juni van 17:00 tot 19:00 een radio-uitzending uit, waarin gasten en experts terugblikken op de dag. De uitzending vindt plaats in een glazen kas op de Grote Markt in Almere.

In een dynamische talkshow met podcasts, reportages, tafelgesprekken, livemuziek en een keynote bespreekt Flevo Campus Radio samen met de initiatiefnemers, wetenschappers, studenten, ondernemers en de stedelijke burger de meest innovatieve onderzoeken, de laatste inzichten uit de wetenschap en ontdekt baanbrekende innovaties rondom voedsel, de stedelijke omgeving en gezondheid.

Onder de wetenschappers zijn ook dr. Saskia Visser (AMS Institute/WUR), dr. ir. Gerben Mol (AMS Institute/WUR), dr. ir Jan Vreeburg (AMS Institute/WUR) en dr. Esther Veen (AMS Institute/WUR). De uitzending is live te volgen via http://flevocampus.nl/2017/05/21/de-flevo-campus-on-air/.