Sjoukje Heimovaara benoemd tot algemeen directeur AFSG

10 februari 2020

De raad van bestuur heeft dr Ir Sjoukje Heimovaara (1965) per 1 maart benoemd tot algemeen directeur van de Agrotechnology & Food Sciences Group (AFSG). Zij volgt dr Raoul Bino op die per 1 januari zijn functie heeft neergelegd.

Heimovaara studeerde plantenveredeling aan Wageningen University en promoveerde in de celbiologie (1995) aan de Universiteit Leiden. Na haar promotie werkte zij voor TNO. Vanaf 2003 tot 2019 was zij werkzaam bij Royal Van Zanten als directeur R&D en de laatste paar jaar als CEO.
Zij is, naast een aantal andere functies, onder meer lid van de Adviesraad voor Wetenschap, Technologie en Innovatie (AWTI), die de regering adviseert over beleid op het gebied van wetenschap, technologie en innovatie.

De raad van bestuur is bijzonder ingenomen met de nieuwe algemeen directeur en wenst haar veel succes bij het verder ontwikkelen van de activiteiten op dit voor WUR belangrijke terrein.
Ook Heimovaara is enthousiast: "Ik verheug me erop om terug te keren bij WUR, een instituut dat als geen ander kan bijdragen aan een gezondere en duurzame wereld."