Slimme verpakkingen van WUR-onderzoekers in Klokhuis

25 maart 2015

Het Klokhuis is op bezoek bij Wageningen University. Donderdag 26 maart om 18:25uur zenden ze een aflevering uit over hoe vers eten langer houdbaar wordt door slimme verpakkingen.

Om heel veel producten in de supermarkt zit een verpakking. Maar waarom eigenlijk? De verpakking beschermt het product, maar een verpakking kan nog meer funties hebben. Onderzoekers van Wageningen University leggen in Het Klokhuis uit wat je allemaal met verpakkingen kan.

Junior Science Lab over Verpakkingen

Woensdagmiddag 20 mei organiseert het Wetenschapsknooppunt Wageningen University een Junior Science Lab over slimme verpakkingen. Je mag dan zelf proefjes doen. Ook onderzoek je wat alle tekst op een verpakking nu eigenlijk betekent.

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van alle activiteiten van het Wetenschapsknooppunt Wageningen University? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.