Sportbeurs van 1500 euro voor Wageningse studente

16 mei 2019

De Wageningse studente Emma Oosterwegel, die haar studie combineert met topsport, heeft een beurs van het Fonds Niels Smith van 1500 euro ontvangen. De topatlete doet aan indoor meerkamp en speerwerpen en studeert Bodem, water, atmosfeer aan de universiteit. De haar op 15 mei toegekende beurs is bedoeld als bijdrage in de kosten voor materiaal en deelname aan toernooien.

Emma Oosterwegel (20) maakte vorig jaar de overstap naar de senior atleten en pakte meteen de Nederlandse titel op de indoor meerkamp. Op basis van die prestatie mocht ze haar debuut maken op een internationale meerkamp in Ratingen, Duitsland. Deze zomer zal zij deelnemen aan het EK onder de 23 in Zweden en hoopt daar een plaats in de top 10 te behalen. De beurs wil zij onder andere gebruiken voor het financieren van de kosten hiervoor. Op termijn wil zij graag deelnemen aan het EK atletiek. De beurs is een steuntje in de rug om deze droom te verwezenlijken.

Talentvolle sporters die studeren aan Wageningen University en die net niet op de steun van NOC*NSF kunnen rekenen, kunnen aanspraak maken op steun uit het Fonds Niels Smith. Het fonds steunt maximaal twee studenten per jaar. Sinds de oprichting van het fonds hebben twaalf student-topsporters steun ontvangen. Het Fonds Niels Smith wordt beheerd door het Universiteitsfonds Wageningen.