Sportbeurs voor Wageningse studente-wielrenster

8 mei 2018

De Wageningse studente Biologie en baanwielrenster Steffie van der Peet heeft een beurs van het Fonds Niels Smith van 1500 euro ontvangen. De beurs is bedoeld als bijdrage in de kosten voor materiaal en deelname aan toernooien en maakt het gemakkelijker om haar studie te combineren met topsport. De uitreiking van de beurs vond 7 mei plaats.

Steffie van der Peet (18) hoort bij de top van het baanwielrennen bij de Nederlandse junioren. Op het wereldkampioenschap in 2017 werd ze 2e op het onderdeel keirin. Ze maakt dit jaar de overstap van de junioren naar de beloften. Het is haar ambitie om in 2018 bij de beloften ook de stap te maken van de talentengroep naar de topsportgroep. De beurs wil zij onder andere gebruiken voor het financieren van de eigen bijdrage voor het meedoen aan internationale wedstrijden waardoor ze meer ervaring kan opdoen. De komende twee tot drie jaar wil zij zich graag ontwikkelen tot wereldniveau bij de vrouwen. De beurs is een steuntje in de rug om deze droom te verwezenlijken.

Talentvolle sporters die studeren aan Wageningen University en die net niet op de steun van NOC*NSF kunnen rekenen, kunnen aanspraak maken op een bijdrage uit het Fonds Niels Smith. Het fonds steunt maximaal twee studenten per jaar. Sinds de oprichting van het fonds hebben twaalf student-topsporters steun ontvangen. Het Fonds Niels Smith wordt beheerd door het Universiteitsfonds Wageningen.