Persbericht

Sportbeurzen voor Wageningse studenten

17 april 2014

Op dinsdag 15 april ontvingen twee Wageningse studenten, die hun studie combineren met topsport, een beurs ter waarde van 1500 euro van het Fonds Niels Smith. Het gaat om Krijn Schetters, student Biosystems Engineering en judoka, en Dieuwertje de Wagenaar die Landschapsarchitectuur studeert en wedstrijddanser is. De beurs is bedoeld als bijdrage in de kosten voor materiaal en trainingsstages.

Krijn Schetters (23) hoort bij de top van judoĆ«nd Nederland. Hij eindigde recent nog als eerste in de klasse onder 66 kilo, op een internationaal toernooi in Duitsland. Hij wil de beurs gebruiken om zijn toernooien en trainingskampen in het buitenland te financieren. Het is zijn ambitie om zich in Nederland in de top-3  te handhaven en ook internationaal goed te presteren in het Europa Cup circuit.

Dieuwertje de Wagenaar (20) stapte drie jaar geleden over van handbal op stijldansen. Ze  maakte daarin een vliegende start en danst nu met haar partner in de hoogste nationale klasse. Het is haar ambitie om ook internationaal de top-50 te halen. Ze traint in ItaliĆ« en zal de beurs gebruiken om zich optimaal voor te bereiden op het Nederlands kampioenschap in mei.

Fonds Niels Smith

Talentvolle sporters die studeren aan Wageningen University en die net niet op de steun van NOC*NSF kunnen rekenen, kunnen aanspraak maken op steun uit het Fonds Niels Smith. Het fonds steunt twee studenten per jaar. Sinds de oprichting van het fonds hebben vijf student topsporters steun ontvangen.

Het Fonds Niels Smith wordt beheerd door het Wageningen Universiteits Fonds.