Staatssecretaris Van Dam bezoekt Wageningen UR

1 maart 2016

Staatssecretaris van Economische Zaken Martijn van Dam bezocht maandag 29 februari Wageningen UR. Na ontvangst door de Raad van Bestuur werd hij rondgeleid door het Restaurant van de Toekomst. In het restaurant was een groep kinderen bezig met Smaaklessen, waarbij de staatssecretaris vol interesse de kinderen bevroeg over hun les en vervolgens hun fruitsoep mocht proeven.

Startende ondernemers vertelden daarna enthousiast over hun product en de marktkansen: de eierraaprobot en chocola met algen. Daarna bezocht de groep in Axis een tweetal laboratoria met apparatuur die via CAT-Agrofood is aangeschaft, de XRT scanner en het laboratorium van Levensmiddelenchemie. Het laatste onderdeel van het werkbezoek betrof de kassen van Unifarm, waar de staatssecretaris werd bijgepraat over de ontwikkelingen op het gebied van veredeling, LED-verlichting en insecten, zowel als hoofdonderwerp in de biologische bestrijding als van hoofdingrediënt voor recepten in kookboeken.