Subsidie van DANS voor publiceren van data

19 juni 2018

Tot 1 oktober 2018 kun je een aanvraag indienen voor de subsidie van een Klein Dataproject bij DANS. Kleine Dataprojecten zijn projecten waarbinnen één of meer belangrijke datasets worden beschreven en toegankelijk worden gemaakt voor hergebruik.

De data moeten voldoen aan de FAIR guiding principles for scientific data management. De subsidies zijn vooral bedoeld voor deelgebieden waar data nog weinig worden gearchiveerd en hergebruikt, en waarbij de subsidie een stimulans kan zijn om dit juist wel te doen. Lees online meer over de subsidie en de aanvraagprocedure.

De vorige ronde zijn negen Kleine Dataprojecten gesubsidieerd, waaronder het mondelinge historieproject 'Istori Manokwari' van Wageningen Universiteit.

De subsidie is bedoeld om data geschikt te maken voor publicatie. Is jouw dataset al klaar voor publicatie? Deponeren bij DANS-EASY of 4TU.Centre for Research Data is gratis voor onderzoekers van Wageningen University & Research. Neem hiervoor contact op met de Data Librarian.